Last weekend

Förra helgen var Mou på besök här på Åland. Det var otroligt härligt att ha besök hemifrån. Hela halva Österbotten var ju här förra veckan i och med Rockoff så det var kul!

Bjuder på en liten bildbomb från helgen nu. Främst för egen del så att jag minns lite var vi sysslade med.

På fredagen var det pangväder och vi var till Äventyrsgolfen. Verkligen något jag kan rekommendera då man besöker Åland.

På kvällen blev det självklart utgång och vilken utgång det blev! Feelisen på Arken var helt otroligt bra den kvällen. Ett band spelade partylåtar för fulla muggar och det var sjukt kul att dansa till det! Åh, det vill jag uppleva pånytt :D

My girls ♥

På lördagen var vi ut och cyklade. Vi cyklade till Mariehamns finaste (enligt mej) ställe. Ojoj vad jag älskar att sitta där på berget och titta på båtarna som åker förbi.

En massa mat åt vi förra helgen. Hela tiden åt vi något kändes det som, haha! Som det ska vara på en tjejhelg då.

På kvällen blev det Rockoff i regnet. Tråkigt att det regnade sista kvällen då det hade varit så fint väder hela veckan. Men vad gör väl "lite" regn då man har kul?

Norlie & KKV var riktigt bra faktiskt. Synd bara att deras spelning var så kort. Men de spelade alla låtar jag ville höra så jag var nöjd.

Sedan blev mitt telefonminne fullt och jag kunde inte fota mera. Tråkigt! Men vi fortsatte till Arken efter Rockoff och det var riktigt roligt då också. När vi cyklade hem hade värsta stormen börjat. Regn och hård vind. Helt hemskt, tur att det var medvind så det gick fort att komma hem, haha.

På söndagen umgicks vi och sedan for Mou hem och jag for iväg på nattur. Har två lediga dagar nu efter mina nätter och det är riktigt skönt. Försöker att ta det lugnt så mycket som möjligt eftersom jag börjar en åtta dagars jobbvecka sedan.

Den senaste veckan

Har jag besökt Sjödagarna flera dagar. En otroligt mysig tillställning måste jag säga. Det såldes en massa saker där, man fick se på fina båtar och njuta av härlig musik.

I fredags var jag ut på en segeltur med Albanus. Det var seriöst det roligaste jag har gjort i sommar. Alltså jag älskar båtar, jag bara måste ha en segelbåt i framtiden. Får nog spendera lite mer tid med Farmor och Farfar så jag får lära mig att segla. Jag vill lära mej nu, nu, NUU!

Känns som att det enda jag gör nu är att äta ute. Gjorde det två kvällar förra helgen och inkommande helg lär inte bli bättre. Det är roligt att pröva på nya matställen. Förra helgen var jag ute med mina roomies en kväll och andra kvällen var jag ute med mina kollegor.

Såklart har jag besökt Rockoff denna vecka. Har varit och tittat på Måns Zelmerlöw, Ola Salo och Tomas Ledin. Det blir nog att fara dit ännu en gång i helgen har jag på känn.

Och sist men inte minst har jag tagit lite cykelturer på kvällarna. Det är nog det härligaste som finns. Ifjol blev det en massa bad men i år är det cykelturer som gäller istället. Can't complain!

Nu ska jag gå och sova så att det äntligen blir fredag. Dagen jag har väntat på hela veckan. Ja, flera veckor faktiskt. Världens bästa Mou kommer hit i helgen och jag har saknat henne och alla kompisar hemifrån helt otroligt mycket på sistone. Det ska bli otroligt roligt med en helg fylld av kvalitetstid ♥

Sommaråland

I söndags var jag ledig och då passade jag på att gå ut och gå till ett fantastiskt fint ställe som mina kollegor hade rekommenderat. Alltså det var otroligt fint där. Jag satt på berget och kolla ut över havet säkert en timme. Så himla härligt att sitta och inte göra något en fin sommardag. Dit åker jag gärna igen.

Igår efter kvällsturen på jobbet kände jag bara att jag behövde komma ut och andas lite frisk luft. Det var verkligen tur att jag for ut och cyklade en sväng för det var verkligen helt otroligt fint vid västra hamnen. Alltså ååh, dessa härliga ljumma sommarkvällar, hoppas de aldrig tar slut! Ska nog ut en sväng ikväll också tänkte jag. När jag cyklade igår slog det mig - varför har jag inte gjort det här förut? Nu ska det bli rutin för mig att fara ut på en cykeltur vid 21-tiden. Så underbart!

Nu är jag ledig i två dagar. Hoppas det händer något roligt under dessa dagar. Eller att solen åtminstone skiner. Det önskar jag! Sjödagarna håller på som bäst här så om inte annat går jag nog ner dit och kollar lite till. Var ett varv idag och det var hur mysigt som helst.

LOVE LIFE

Jag har haft en helt fantastisk helg! Sol och fint väder, strandhäng, festande och mycket mer! Precis som en helg i juli ska vara. Eller ja, egentligen har hela veckan varit helt underbar just tack vare vädret. Åh! Hoppas solen återvänder fort, jag känner hur jag börjar leva mycket mera när solen skiner och man får vara ute och njuta av vädret!

Har simmat flera gånger den här veckan. Alltså det är nog sommar om något är det. Så himla underbart att få simma ute i havet. Ska försöka att simma lika ofta som förra sommaren. Eller det kanske är svårt att uppnå, men i närheten av det vill jag komma. Hej kvällsdopp efter jobbet!

I lördags före vår fest var vi ute och gick på Bomarsundsleden. Helt otroligt fint var det! Solen gassade och omgivningarna var verkligen fina. Här på Åland finns det fina naturstigar precis överallt. Och man kommer alltid ner till havet förr eller senare. Love it!

Älskar när man kan gå hem mitt i natten barbent. DET om något är sommar för mig.

Igår cyklade vi ner till hamnen för att äta på Pub Albin, helt otroligt goda pizzor hade de där. Mums!

Helgen avslutades med strandhäng med Jenni. Just nu öser regnet ner och det enda man kan göra är att tänka tillbaka på den härliga helgen som har varit. Är ledig ännu idag och imorgon kallar jobbet igen. Ska bli skönt att få återgå till rutinerna måste jag säga. Så för min del får det vara lite sämre väder denna vecka men helt av allt önskar jag min sol och värme. Men den kommer nog ännu.

Helsingforshelgen

Förra helgen var vi somsagt i Helsingfors. Flög dit på lördag morgon och det gick väldigt smidigt. Det enklaste sättet att ta sig från den här holmen är tydligen att flyga. Målet för resan var att träffa världens bästa Janina och gå på One Directions konsert på Olympiastadion. Helgen var helt perfekt. Så otroligt roligt att se mina kompisar hemifrån igen. Saknar verkligen dem nu i sommar! ♥ Vi åt gott, vandrade runt i Helsingfors och umgicks med varandra. Sånt behövs verkligen ibland. Synd att vi inte har möjlighet att göra det oftare.

Vi åt på en rikigt bra australiensisk restaurang som hette Woolshed. Den rekommenderar jag verkligen om man besöker Helsingfors.

Så var det dags för konserten på lördag kväll. Här ser ni Mou och jag som var väldigt taggade vid det här laget. Och lite besvikna på systemet att köa in till Olympiastadion. Alltså hur svårt kan det vara att organisera det lite bättre? Nåja, in kom vi och vi var glada och nöjda. Fick se McBusted som förband och sedan var det dags för bandet alla hade väntat på!

Den här gången fokuserade jag på att njuta av konserten och inte ta en massa bilder. Och det var guld värt att ha sittplatser alltså. Never again kommer jag att stå på en konsert. Det var minst lika bra feelis på läktaren så det kommer jag nog att satsa på i framtiden.

Självklart gick konserten alltför fort och snabbt var allt över. Då mötte vi upp ett gäng kompisar för att gå på lite nattmat och drinkar. En superbra lördag i Helsingfors.

På söndag tog vi det lugnt. Åt på Vapiano och njöt i solen. Sedan var det dags att kramas hejdå igen och åka mot skilda håll hemåt. Alltså söta öde vad jag saknar mina tjejer nu under sommaren. Det känns så himla knäppt att jag inte kommer att se hela gänget under sommaren. Det får jag inte börja tänka på nu, annars blir det nog en lång natt. Men jag är väldigt glad att jag fick se tre av mina bästa kompisar förra helgen. Det är värt så himla mycket ♥

Förra veckan

Förra veckan hade jag besök av mamma och pappa. Det var riktigt roligt och vi hann med en hel del. Vi var på utflykter, åt gott och bara umgicks. Så härligt!

Bomarsunds fästning besökte vi. Vädret var inte det bästa den dagen men vad kan man.

Jan Karlsgården. Ett väldigt mysigt ställe måste jag säga. Ibland skulle jag vila åka tillbaka till 1800-talet för att känna på hur det var att leva då.

Vi var också till Uffe på Berget. Skulle egentligen ha velat gå upp i utsiktstornet men tror inte att jag vågar haha :D

Sist men absolut inte minst var vi ute på en naturstig i Getabergen. Helt otroligt fint var det där! 5 km i varierande terräng, superkul! Mycket berg och stenar fanns det, så efteråt var man inte så sugen på att se några stenar direkt, haha :D

Veckan avslutades med att jag flög iväg till Helsingfors över helgen för att hälsa på en kompis och gå på One Directions konsert. Men mer om det en annan dag. Nu ska jag sova. Ville mest skriva det här inlägget så att jag själv ska minnas lite vad jag har gjort här på Åland i sommar.